måndag 1 augusti 2011

Fotoläxa del 6, Lek med kameran..

Jag har lekt med min kamera lite.. kom fram till hur man använder till exempel monokrom inställningar och lite sådant! Jättekul tycker jag! =)
Detta är fotoskolan del 6 2011, från bloggen Happy days.

Första bilden är ett svart vitt porträtt med Tufva (Shetland Sheepdog) till höger och Flisan (Border Collie) till vänster.
En liten kompis puss:

Bländare: F/6.3
Slutare: 1/100
Iso: 180

Och så lekte de lite och blev en liten krock jag råkade få med på bild:
Bländare: F/5.6
Slutare: 1/400
Iso: 3200

MAMMA, IDA SPRUTAR VATTEN PÅ MIG!! (svart vitt)
Bländare: F/6.3
Slutare: 1/100
Iso: 250
En blomma i grodpersperktiv, var tvungen att testa för att se om jag kommer ihåg hur man gör..
Bländare: F/6.3
Slutare: 1/250
Iso: 100


En bild i sepia mot grannens tak med solen på väg ner bakom..
Bländare: F/6.3
Slutare: 1/250
ISO: 100
Ha en riktigt bra dag!
Kram Elinore!

1 kommentar:

Ord & Känsla sa...

Dina foton är jättefina! Gillar blomman du tagit i grodperspektiv:)

Kram Helena