söndag 12 oktober 2014

Valpfotografering, och en massa annat!

Hej Hopp alla goa läsare!
Mycket har hänt sen senast! Mamma har fått en liten krabat till sällskap, jag har börjat på Universitetet, jag och Flisan har flyttat till en egen lya och stortrivs! Om snart 3 år är jag färdigutbildad förskollärare. Helt fantastiskt!

Här är familjens nya stjärna, Melker! Testade att fotografera den lille grabben, men det var minsann inte det lättaste, gäller att vara snabb när det ska fotas valpar upptäckte jag, van min egna fotomodell, så var Melker en ren utmaning! Och utmaningar gillas!

Att sitta i en korg och se fin ut var inte något han gillade... Fullt ös innan medvetslös ungefär ;)


Har kommit i ordning i lägenheten och det känns som ett hem nu. Pysslar och dolar, tränar, busar, leker och promenerar med Flisan, tränar själv och läser kurslitteratur däremellan. Fullt upp, precis som det ska vara!

Hade min underbara familj här idag, och pappa hjälpe mig så mitt skoskåp som jag köpte för två veckor sedan äntligen har fått komma upp. Har även ställt upp spegeln i hallen ikväll och plockat om och flyttat saker, men nu ser hallen ut som en hall! Äntligen! Det har det inte gjort på hela tiden ;) 

Med sällskap av Flisan (som tycker man blir sååå trött av att vara med och pyssla och plocka) och en liten godisskål, så går det fort att göra om. Spegeln på pallen är en favorit, den är i smide och gör sig kanon där med mina året-runt-tomtar och en ljuslykta, även min lilla ödla tycker jag! (vilket syns väldigt dåligt på bilden).
En ängel, som ligger mig varmt om hjärtat, har fått en plats i hemmet också och vakar i hallen.
Bild: Från min Instagram, @elinoreemilsson
En liten tjuvkik hur det ser ut hos mig, mer bilder antar jag dyker upp på bloggen längre fram när jag hittat tillbaka till kameran igen. Och bilder finns även på mitt Instagramkonto om du vill följa mig och Flisan! (@elinoreemilsson) På tal om kameran så ska den få följa med ut någon dag när solen skiner (vilket jag hoppas den gör imorgon!) för jag har ek utanför, och hur vackert är inte det i solljus?!

Skulle tvätta min kudde igår... Gick sådär... på lappen stod det: handtvätt... Mamma sa, Tvätta i 95 grader så kvalstren försvinner... Jag stod och tittade och bläddrade i programmen... Handtvätt, eller 95*, handtvätt, eller, Äh.. jag kör 95*.. tål mammas kudde det och hon sa det så lär min göra det också! Det är en sån där ergonomisk kudde som är hög. I skumgummi kan jag tillägga.
När jag öppnar luckan på maskinen, plockar upp luckan och inser att kudden är AV på mitten, började jag skratta för mig själv när jag stod i tvättstugan, tar upp telefonen och ringer till mamma: "Hej! Du.. jag tvättade min kudde, och min kudde gick av på mitten..." Den tystnaden som uppstod! Och sen skrattet som utbröt!
Det var ändå dags för en ny kudde då den här är många år och sliten.. Så det gjorde nog inte så mycket ;)

Men nu ska det bli natten... och jag ska sova på min nya kudde som jag köpte idag! (som jag ska låta bli att tvätta sönder..) Och hoppas på att få sova mer inatt än igår natt :)

Godnatt! 

Inga kommentarer: