måndag 18 mars 2013

En vanlig kväll

En helt vanlig kväll har det varit ikväll. Kommer hem från skolan, slänger in väskan och tar hunden på en träningspromenad. När vi kommer hem dyker jag ner i läxhögen och Flisan lägger sig och sover under tiden jag gör läxorna. 

Hade tänkt mig en tur till gymmet för att köra lite kondition, men det hanns inte med, och nu är det lite sent för det tycker jag. Skulle visserligen ha behövt det så cirkulationen i kroppen kommer igång, för när jag gör nått så smäller det i kroppen på mig som om alla leder vore fyllda med smällare.

Ikväll gjorde jag klart en uppgift i "Pedagogiskt Ledarskap" och läst på inför matteprov med andragradsekvationer och allt vad det nu heter som jag ska ha imorgon. Så härligt så, men känns inte så jättesvårt nu när man suttit och trättat över alla dessa siffror, (men räknar mest bokstäver i ekvationer och allt tror jag) och alla streck i koordinatsystemen. Kanske hjälpte att trätta och svära lite för att siffrorna inte stämde i början? Vem vet? ;)


Tar och släpper skolan och skolarbetet nu i alla fall och tänkte kolla runt lite på andra bloggar och se om man hittar någon inspiration till något kul man kan hitta på med kameran eller nått annat skoj. 

Visar några bilder från London, mest svanar, men de är så vackra dessa djur.







Och tänk om man hade en sådan pärla! Men drömma kan man väl i alla fall göra va? ;)




Elinore

Inga kommentarer: