lördag 31 januari 2015

Fotografering och uppdatering

Hej hopp! Det var ett tag sedan...
Igår och idag har jag pysslat och storstädat lägenheten. 
Jag hade en hörna bredvid byrån som TVn står på med ett hav av elkablar som internet, dator och tv-kablar. Snyggt? Nej.. Kom på att om jag tar pallen som jag har i hallen (från IKEA) och ställer den bredvid tvn, stoppar ner internetmodemet och alla kablar i den, så kommer de upp från golvet, vilket gör det mycket enklare att städa (få undan hundhår) och de syns inte! Perfekt.. provade och spegeln fick följa med den också dit. Sen har Rasmus kommit på att värmeljusformarna kan man plocka ur glaslyktorna.. så lyktorna har fått flytta upp från golvet upp på pallen. 


Benjamin (fikusen) fick också flytta då jag införskaffat en kamin. En dekorationskamin med värmefläktar i.  Och blir det för varmt kan man stänga fläktarna men ändå ha en "brasa". Helmysigt!


Den bästaste vovven man kan önska fyllde hela 7 år igår.. Min lilla tjej.. Vart tar åren vägen? Varför kan man inte bara stanna tiden? :)


 Och vår lilla clown.. Livet leker och saker bara händer för honom. Min lilla buse!
Det börjar bli hund av han också! Han har lärt sig sitt (vilket han kunde sist jag uppdaterade också) och kan nu även ligg! Han springer inte ut genom dörren länge när den öppnas och man kommenderar att vänta. Förut bara sprang han så man fick klämma sig ut genom en liten springa i dörren och stänga fort för att han inte skulle springa ut). Vi gör framsteg med allt trots att vissa dagar går "bakåt". Men han är i den härliga slyngelåldern, så vad kan man vänta sig? ;) 
 Nu mer behöver inte vara med och säga "vänta" när maten ska serveras, han har lärt sig att vänta på sitt varsågod till och med! Han kan gå i koppel och han och Flisan är "synkade" när man går med dem. Vad jag menar med synkade är att de är inte till höger, vänster bakom och framför helt huller om buller, utan de håller sig oftast bredvid varandra på min vänstra sida. Tidigare var Rasmus överallt när man gick med honom, och Flisan försökte hålla sig vid min sida så gott hon kunde utan att bli intrasslad med mig och Rasmus. Inte lätt å va liten, men nu är det inga problem att gå med dem båda! :)


Visst är han vacker? :)



Avslutar eftermiddagen med kaffe och en chokladboll framför SM på tvn :)

Såg en lite intressant sak, draghund, åkte ju skidor efter Flisan för några år sedan, kanske skulle ta upp det tillbaka! Är ju så himla kul. Men inte för att tävla, utan bara för att det är så himla kul, och känslan att samarbeta och jobba med hund är underbar!

Ska försöka få tid till att boka in mig och Flisan i hundhallen nu under veckan som kommer för att fräscha upp agilityminnet. Vi är nog väldigt ringrostiga både hon och jag, men ska vi tävla så får vi ju göra något åt det! :)

En liten uppdatering blev det
Ha det gött! 
Elinore

1 kommentar:

Maria -Snickaregården sa...

Får kanske ta ett ryck med skidorna du och jag så du hinner med Flisan... minns alltför väl att det gick lite vilt och fort :D
kram Mamma