söndag 4 januari 2015

Hundfotografering på Kärnåsen

På nyårsafton tog jag mina två guldklimpar och kameran med mig till Kärnåsen. Vägen var inge rolig, rätt så djup snö och gamla spår som frusit till och när man kom ur spåren så kändes det som att bilen gled iväg.. Men jag är tacksam för att det finns något som kallas för fyrhjulsdrift och hög bil! Var inga större problem att ta sig uppför isiga backarna mer än att det kändes som att man skulle glida ner i diket några gånger ;)

Flisan ställde sig på huvudet halvt snön på en gång, en snögalen hund kan man nog säga att hon är. Kul att se hur glad hon blir när kopplet åker av och kommandot avlöses med ett "Varsågod".


Rasmus var inte sen med att börja springa och leka i snön han heller, de lekte med varandra hela tiden när jag försökte fånga dem på bild. Rasmus fick vara lös för första gången sen han kom till mig.



Är de inte fina så säg mina hjärtan? 





Tror de tyckte att det var skönt att få springa och leka av sig lite. Trötta blev de i alla fall.




Och sista bilden, finaste Flisan som verkligen är linslusen av dem!


Vi sprang inte bara, vi tränade också.. Flisan fick träna på de gamla tricksen i Freestyle, och även lite fritt följ, och Rasmus tränade jag vändningar med inför agility, han tycker det är så kul att springa när när jag har vänt så han fortsätter 10-20 meter innan han vänder, lite ovant när man är van Border Collie som är snäva och har stenkoll på vad matte gör! Men, han kortade av svängarna efter några gånger så detta får vi träna mer på! :)

Elinore

1 kommentar:

lenashundar.blogspot.se sa...

Vilka fantastiskt fina bilder!