lördag 27 december 2014

Hundar, kameror och tjugofem grader kallt..

I år har det varit en riktigt lugn och fin, och även vit jul. Snön kom några dagar innan julafton.
 Jag har jobbat några dagar men annars har det varit riktigt lugnt. Temperaturen ute ligger mellan -20 och -25 så att vara ute med hundarna och göra något är bara att glömma, de är så känsliga i baktassarna mina två små så jag vill inte gärna dra ut dem mer än när de ska rastas av, de balanserar halvt på frambenen och tycker jag är världens hemskaste matte som drar ut dem i kylan för att kissa ;)
 Kameran har fått jobba lite under de lediga dagarna och jag försöker lära mig två objektiv, det jag fick i studentpresent och ett som jag köpt till. Bilderna nedan är tagna med ett fast 50-objektiv :)

 

Lille Melker tycker det är så himla kul att polarna kom hit så han har lekt mer eller mindre hela tiden sen jag kom hem med Flisan och Rasmus. Flisan leker med de två grabbarna som verkligen ser upp till henne, hon är deras idol verkar det som. Allt Flisan gör måste de också testa. Melker vill gärna ligga så nära han kommer henne i soffan och helst tutta på hennes öra eller bara i pälsen, och Rasmus blir avis och lägger sig mellan dem och försöker knuffa bort Melker. Inte lätt att vara Flisan och populär inte... ;)
Melkerson fick agera modell häromdagen! Rasmus ville inte med ut på altanen, "Håller mig inne i värmen jag!" såg det ut som han tänkte.

Liten och söt grabb!

Kolla springstilen, han springer med samma ben fram som Flisan, han studerar henne i detalj. :)


De är härliga de små liven..

Elinore

Inga kommentarer: