tisdag 9 december 2014

Dag, natt och fullmåne...

Detta med att sova är tydligen inte min grej längre...
Tycker inte det är särskilt kul med fullmåne. Den är fin, men det är mycket mindre kul, fast... mysigt är det ju ändå trots allt när ljusen lyser och lite musik spelas lågt, samtidigt som hundarna ligger och sover, susar och snarkar ;)

Idag har det varit träff på Universitet, lite gestaltning och en massa prat har det varit :) Teaterapor är vi hela högen! :)

Ikväll har inte många knop gjorts av varken mig eller hundarna. Vi gick en liten promenad här ikväll med lite godissök innan vi vände hem igen. Slänger ut en näve hundgodis på en area av ungefär 2x2 meter som jag sen skickar dem på att söka av. De älskar att söka båda två, så jag ska testa att lägga ett spår så får vi se hur det går :)

Har även gjort mer tryfflar här ikväll, fast denna gång med 70% mörk choklad med mintsmak och sen lite flingsalt som jag malde ner i smeten. Och jag kan ju meddela att det gick bättre denna gång när man vet hur man INTE ska göra ...
(Det är bra om det får stelna hyfsat innan man ger sig på att försöka rulla dem till bollar, annars blir det bara mos av allt.)

Häromdagen utforskade Rasmus balkongen och nosade runt lite. Han tyckte att det var lite läskigt men ändå spännande när det lät på andra sidan räcket och han inte såg vad som lät, utan bara hörde en massa ljud.



Flisan var med ut och kollade så allt var bra med lillkillen. Hon är helt underbar med honom, kollar alltid att allt är som det ska och så måste det ju pussas lite titt som tätt. Det blir ett starkare band mellan dem för varje dag som går. Det syns så tydligt, och det är helt underbart att se två hundar, som inte är uppvuxna tillsammans, trivas så bra ihop.
Mycket av träningen med dem sker tillsammans så de samarbetar väldigt mycket, det kan vara en bidragande del till att de är så trygga med varandra tror jag :)


Imorgon är det första gången på länge som jag är hemma en tisdag. Då ska det pysslas lite, så kanske kameran ska få komma fram också.. Får även besök imorgon, mamma och pappa kommer ner :)

Ha en god natt.. Själv ska jag göra ett nytt försök att sova. Se om jag lyckas med det..

Elinore

Inga kommentarer: