söndag 21 december 2014

Julledigt

Hemma hos mamma, pappa och Ida på lite julledighet, ska jag jobba lite men det är bara skönt och jag är ju ledig från studierna i någon vecka! :)
Idag kom kameran fram också, testade fotografera en liten vildbas som inte riktigt ville vara stilla, fast med rätt teknik så går det ;)
Melker
 Spotify var med ut och undersökte vad som finns under mattan på utbygget/inglasade altanen.
Man saknar att ha katt faktiskt, men det får vänta.. Har två underbara hundar som sällskap dag in och dag ut med en massa lek och bus.

Spotify

Idag gjorde jag en delad träning med hundarna. Flisan tränades först, det började med fritt följ innan vi fortsatte med att skickas runt saker (t,ex buskar), framåtskickande och lite freestyle. Väldigt bra gick det om jag får säga det själv. Hon är mycket lyhörd och väntar hela tiden på signal för nästa sak.

Rasmus har jag börjat träna lydnad med, så vi tränade linförighet, inkallning i koppel och så har vi börjat med "grunden" i agility, som "här" och springa på båda sidor av mig.  Det är riktigt kul att se vilken kontakt han söker hela tiden under träning. Det är som att han är "hungrig" på träning och det inte finns något stopp. Han håller kontakten fint och har börjat förstå att när jag stannar så ska han sätta sig, när han vill, annars nöjer han sig rätt ofta med att stå om inte jag ber han sitta.

Liten uppdatering i foto- och hundvärlden :)
Elinore

Inga kommentarer: